dijous, 17 de març de 2011

LLENÇAR-SE AMB PARACAIGUDES


Soc una àvia de 74 anys amb sis fills, nou nets i un ictus i un amago d'infart a l'esquena, però amb unes ganes tremendes de sentir-me viva. Ara m'ha sortit l'ocasió de poder saltar amb paracaigudes i per mi ha sigut fabulós doncs podré fer realitat un dels somnis que feia temps tenia al cap. No sé això quan serà però quan surti l'oportunitat ja us ho faré saber. No crec que sigui molt tard.

Bé, doncs ja ha arribat el moment i el dia assenyalat vem anar amb el cotxe fins Ampuria Brava. Mentre hi arribàvem véiem el cel ple de puntets de colors; eren paracaigudistes que s'havien anat llençant i veure'ls, et va donant ànims per saltar. Un cop arribats i documentats vàrem anar cap el camp on instruiexen als que s'han de llençar.

En primer lloc va venir una noia i ens va donar instruccions de com ens havíem de col-locar a l'hora de baixar: -"Tireu el cos i el cap enrere, les mans creuades sobre el pit i les cames arronsades". Després de les instruccions va venir el monitor de salt que es va presentar com ARIEL-"Como el de la sirenita". A mi em va sonar com a nom de detergent o bé com el nom d'un
dels Arcàngels que vaig descobrir quan vaig estudiar parapsicologia i vaig pensar : "Bé, si no s'obre el paracaigudes l'Àngel obrirà les ales i així no ens estamparem-ja, ja, ja!- Això em va tranquil-litzar.

A l'hora convinguda vàrem pujar a l'avioneta que ens havia d'enlairar cap el cel, quan vam ser-hi tots (unes quinze persones) va alçar el vol i va anar pujant fins a quatre mil peus:
"Ens ho van assenyalar amb l'altímetre per a que n'estiguéssim segurs ".
Ja hi érem a 4.000 peus, era el punt de salt, així doncs, es va obrir la porta i..... A vall que fa baixada!. Primer va sortir un fotògraf que es va agafar amb una ma i un peu i es va quedar penjant fora l'avioneta esperant que saltés el primer, en aquell moment vaig pensar :"Si aquest s'ha penjat així encara que sigui la seva feina, a mi no em pot passar res i menys encara anant penjada d'un Àngel".

Era el meu moment, així que vàrem anar cap a la boca de la porta oberta i jo ja no recordava res de les instruccions que m'havien donat, però el monitor molt amablement em va indicar el que havi de fer i:..........ALLÀ VAAAAAAAAAA!!!".....

La primera impressió, que durà uns instants, és la falta d'aire (suposo que per la inexperiència) i de seguida una sensació d'estar en una espiral d'aire que et llença acap avall molt ràpidament, llavors el monitor et diu que estiris una sorrada del costat i gires cap a un cantó: "Això si que fa impressió", quan t'estabilitzes veus als teus peus la Badia de Roses i el Cap de Creus, després et diu que estiris la corda cap a l'altre cantó "un altre moment d'impressió" i veus Figueres que com a experiència està molt bé, però això també es pot veure per la tele sense haver d'estar tant amunt... (ja, ja, ja, és broma). L'experiència és estupenda.

Quan vam ser a baix em van dir que en la baixada lliure s'arriba als 180 km/hora i vaig pensar: "com es nota que aquí no no hi ha normes de circulació ni la Urbana".
Entre girs, bones sensacions, vistes genials i pensaments diversos s'arriba a baix, o sigui a terra, per fer'hi peu em va dir el monitor que estirés les cames endavant. En aquell moment em vaig sentir asseguda a terra i vaig notar com el monitor feia unes passes darrera meu i això és tot.
Bé, el monitor em va felicitar i em va donar dos petons: "Suposo que perquè se li havia acabat el suplici".

Així va acabar la saltada en paracaigudes. No soc una heroïna ni una agossarada sinó una persona anònima que al tenir l'ocasió i la il.lusió de poder donar-se un caprici, conscient de que ja li queda poc temps per gaudir d'allò que li agrada que és:

VIURE LA VIDA A TOPE.

dijous, 24 de febrer de 2011

remeis casolans senzills

remeis amb aigua: Hidroterapia

Quan es te una indigestió per haver menjat alguna cosa forta (per exemple pebrot escalibat), s'agafa un got amb aigüa tèbia i es va bebent ben poc a poc a petits glops. Veureu com ben aviat remet la molèstia. És molt eficaç.

Si es tenen las cames cansades i amb mala circulació, lo millor es embolicar-les amb un drap de cotó mullat amb aigua freda i tenir-les així un mínim de mitja hora a una hora, després es treu el drap . Queden les cames descansades i descongestionades.
Es important no tenir fred, per tant s'han de tapar les cames embolicades amb una tovallola seca i posar a sobre una petita manta.
Tambe devan d'una gastroenteritis o mal de panxa, es bó posar-se un drap de cotó mullat amb aigua freda que ocupi tota la panxa. Es posa una tovallola seca per no tenir fred.



dijous, 10 de febrer de 2011

nous exercicis

Companys he trobat uns exercicis prou interesans sobre els exercicis per la gen gran. Es un diptic de la Diputacio de Barcelona.


http://www.diba.es/esports/descarregues/gentgran.pdf

dijous, 4 de novembre de 2010

ALTRES EXERCICIS POLIVALENTS










Exercicis que es poden fer amb un stick o bastó.

S'agafa el bastó amb les dues mans i es posa a l'alçada de la cintura i es fan pujar els genolls, un primer i després l'altre fins a tocar el pal . Això enforteix l'estabilitat i flexibilitza els genolls.

Un altre exercici és: amb les dues mans separades s'agafa l'stick i es puja per sobre el cap i es baixa. Quan es torna a pujar es posa darrera l'esquena iy llavors es fan uns moviments cap a la dreta i cap a l'esquerra i de costat cap a un cantó i cap a l'altre. Aquest evita o endarrereix les antiestètiques "gepes" i enforteix l'esquena.

Un altre exercici és agafar el pal amb les dues mans a la mida de les espatlles i es fa rodar per davant del cos: primer cap a un cantó i després cap a l'altre. Dona elasticitat i enforteix l'espatlla.
Després s'agafa el pal de la mateixa manera i pujant-lo per sobre del cap baixem fins a terra i fem tres temps, cap a un cantó al mig i cap a l'altre, i finalment acabem drets i amb el pal a la cintura. Aquest dona flexibilitat i elasticitat.

Un altre exercici que va molt be és agafar amb les dues mans el pal i pujar-lo amunt i al mateix temps pujem la cama flexionada , i baixem els braços i les cames, al mateix temps es porta cap a un cantó el pal i cap a l'altre cantó el peu. Aquest exercici serveix per coordinar la ment amb el cos i a estabilitzar els moviments del cos amb la ment.

Amb una mà s'agafa el pal pel mig i se li donen voltes amb els dits (con fan les majorets). Aquest serveix per flexibiltzar i enfortir els dits.
Després es posa el pal dret al davant de manera que es pugui tocar amb el dit gros del peu i es flexiona el genoll fins a tocar el pal i l'altra cama queda rígida, quan s'ha acabat es fa el mateix amb l'altra cama.

Fins aquí els exercicis amb el pal , ara en farem uns quants una mica mes difícils, estirats a terra.
El primer, i estant asseguts a terra , es flexiona un peu endavant i enrere i després es fan rotacions cap a la dreta i cap a l'esquerra, s'agafa l'altre peu i es fa el mateix. Així es flexibilitzen i reforçen els peus.
Després , i estirats a terra es fan exercicis de bicicleta , primer endavant i després enrrere;
a continuació es posen les cames altes i sense flexionar-les es fa la tisora i finalment es flexiona una cama, s'estira, es flexiona i es baixa. Això es fa deu vegades i després es fa el mateix amb l'altre cama, i per acabar es fan exercicis de gronxador aixecant el cos i tornant enrrera. Aquests tres exercicis donaran flexibilitat a les cames i a l'esquena , enfortint-les i dexant les camas descansades.
Un cop asseguts es posa un peu a l'alçada del genoll i es presiona el genoll cap a terra i després l'altre. Aquest flexibilitza i enforteix les cames deixant circular bé la sang.
Després un cop asseguts , es porta el genoll cap a el cos, ben a prop, i si acosta el cap, a continuació es fa amb l'altre.

Un altre exercici és: estant asseguts a terra, tocar amb els colzes a terra i aquests exercicis són per flexibilitzar la part baixa de l'esquena i enfortir les lumbars.
Estant asseguts a terra s'alçen els braços i es toquen un peu i l'altre alternativament, després amb els dos braços i el cap al mig es torna a fer el mateix exercici. Ens donarà elasticitat i flexibilitat a l'esquena.

Ens tombarem boca avall posant les mans a la mida de les espatlles. Anirem endavant fins a tocar la cara a terra i tornarem enrrere, després estirarem el braç cap endavant al mateix temps que estirarem la cama contrària cap enrrere, alternativament, fins a tornar a la posisció inicial.
L'exercici ens estirarà l'esquena donant-nos també equilibri.

Per últim, posarem un genoll flexionat davant nostre i l'altre a terra. Agafarem el tormell del genoll flexionat amb les dues mans i sense moure-les, anirem endavant separant els colzes del cos i després anant enrrere, tornarem a tocar el cos amb els colzes. Acabarem amb una posició lo més còmoda possible fent uns minuts de relax.

dijous, 15 de juliol de 2010

Beneficis i ventatges de l'exercici fisic

Amb l'inici d'aquest bloc pretenc donar a conèixer els beneficis i avantatges que té pel cos humà la pràctica de l'exercici físic.
En l'actualitat les persones quan arriba l'edat de jubilar-se en general estan contentes i pensen que no tindran obligacions i no saben que això és una trampa doncs el cos humà quan menys fa menys ganes té de fer, i el resultat a la llarga i poc a poc, és una discapacitat que comença amb una mica de dolor aquí i una mica de dolor allà... I com que em fa mal no em moc i com que no em moc, m'enquiloso i per tant aquí arriba la tant temuda discapacitat-.

Avui dia amb els "avantatges" de la tecnologia actual, diguem: rentadores, batedores, ascensors, escales automàtiques, etc., aquestes "avantatges" s'han tornat contra nosaltres i per tant hem de fer voluntàriament el que els nostres avantpassats havien de fer per necessitat.
Un benefici que aporta el tenir de desplaçar-se per fer exercici és haver d'aixecar-se, arreglar-se, i sortir al carrer per arribar al lloc on es trobem persones més o menys de la seva edat i on es poden intercanviar experiències, receptes de cuina, il·lusions, inquietuds i vivències , bones i no tan bones.

A continuació s'ofereixen uns exercicis fàcils, però que si es practiquen regularment donen els seus fruits a no tardar. Poden fer-se un parell o tres cops per setmana. Fent uns deu cops cada exercici.

Un d'ells per començar és el següent; obrir i tancar les mans amb força com si espantéssim algú. Aquest exercici dona força a les mans i va acompanyat de dos exercicis més que són: Fer
anar els dits com un ventall, endavant i enrere : això dona flexibilitat i elasticitat a les mans. El tercer exercici és fer rotació dels canells cap els dos costats, aquest dóna també elasticitat a les mans i força als canells.


Un altre exercici que es pot fer és pujar i baixar els hombros endavant i enrere, pujant l'un i després l'altre i finalment els dos junts. Aquest exercici ajuda a desbloqueja els muscles de l'espatlla i cervicals en un punt en que si acumula molta tensió i és bastant vulnerable, li dona força i relaxa la zona deixant-la alleujada.


Un altre exercici és portar els braços d'un costat al l'altre fent-los rodar rítmicament i picant les mans darrera l'esquena: Flexibilitza les extremitats superiors i potencia l'activitat dels ronyons.
Després i alternativament s'aixequen els braços, primer l'un i després l'altre i a continuació es tornen a aixecar els dos braços a l'hora fins a terra, pujant-los sobre el cap. Aquest és per flexibilitzar i reforçar la part alta de l'esquena.
També es poden posar els braços amb les mans creuades darrera el clatell i anar davant a un costat enrera i al altre costat alternativament. Aquest exercici serveix per estirar , tonificar i reestructurar l'esquena.
Posant els braços davant del cos es creuen les mans pujant-les i tombant-les mirant a dalt i agafant aire. quan estan a dalt es baixen fins al cap treien l'aire
i es tornant a pujar agafant aire i llavors es fan uns exercicis al davant i el darrera. cap un costat i cap al altre i es baixen els braços treien l'aire. Aquest es un exercici molt bo per exemplar els pulmons i tenir una bona capacitat respiratòria.

Per tenir la men desperta i les neurones alerta es questió d'ajuntar les mans just devaní del pit i al separar els braços del cos cap endavant es giren les mans sense separar les de manera que quedin juntes pel dors. Es fa aquest exercici unes quantes vegades i es torna a la postura normal. Es fa aquest exercici unes quantes vegades i es trona a la postura normal. Aquest exercici dona claredat i es fixen els conceptes i els pensaments.

Estan de peu s,aixeca una cama fins a la cintura i s,allarga el braç del mateix costat fins a tocar el peu ; després es fa alternativament amb l,altra, llavors s,agafa el genoll amb les dues mans també alternativament i finalment s,agafa pel darrera el tormell amb la ma del mateix costat i s,acaba l,exercici.Aquest va molt be per tenir equilibri i enfortir els genoll i tonificar els cuadríceps.

Per flexibilitzar l,esquena , es posen les mans a las caderes amb els braços amb gerra i es va rodant , endavant al costat enrere i a l'altre costat alternativament. Això serveix per desbloqueja i donar elasticitat a la part baixa de l'esquena i les lumbars.

Un altre exercici molt bo es treballar els genolls, es posen les mans els genoll i s'apreten fort , enrere i després es fan rodar cap a la dreta i cap a l'esquerra alternativament , desprès s'aparten els peus i es fan rodar els genolls cap dintre i desprès cap a fora. Serveix per enfortir i flexibilitzar les extremitats inferiors.
Un cop s'ha acabat aquest exercici continuació i amb les camas separades es flexiona una cama i la que queda estirada es toca amb la ma el tormell, això alternativament. Va molt be per fer estiraments del darrera dels genolls.
Un exercici bastant bo es agafar una cama i quan està a dalt flexionada es pressionant el peu i el genoll cap avall, després es fa el mateix amb l'altre, finalment s'agafen els tormell, primer l'un i després l'altra amb la ma contraria pel darrera i s'acaba l'exercici. Aquest per un cantó estira el plec de l'ingle i per l'altre fortifica els cuadríceps , també enforteix l'equilibri.
I per acabar fem les cervicals, amb les mans als costats, primer farem anar el cap endavant i enrere, després cap a un cantó i cap a l'altra , després com si vulguésim tocar el hombro amb l'hombro amb la barbeta i finalment rodarem portant el cap d'un cantó a l'altra rodant alternativament.
Aquests son uns exercicis fàcils i pels que nomes es nessesiten , el terra que trepitjem una tovallola o colxoneta i una mica de força de voluntat i constància, la resta el temps farà meravelles.