dijous, 4 de novembre de 2010

ALTRES EXERCICIS POLIVALENTS










Exercicis que es poden fer amb un stick o bastó.

S'agafa el bastó amb les dues mans i es posa a l'alçada de la cintura i es fan pujar els genolls, un primer i després l'altre fins a tocar el pal . Això enforteix l'estabilitat i flexibilitza els genolls.

Un altre exercici és: amb les dues mans separades s'agafa l'stick i es puja per sobre el cap i es baixa. Quan es torna a pujar es posa darrera l'esquena iy llavors es fan uns moviments cap a la dreta i cap a l'esquerra i de costat cap a un cantó i cap a l'altre. Aquest evita o endarrereix les antiestètiques "gepes" i enforteix l'esquena.

Un altre exercici és agafar el pal amb les dues mans a la mida de les espatlles i es fa rodar per davant del cos: primer cap a un cantó i després cap a l'altre. Dona elasticitat i enforteix l'espatlla.
Després s'agafa el pal de la mateixa manera i pujant-lo per sobre del cap baixem fins a terra i fem tres temps, cap a un cantó al mig i cap a l'altre, i finalment acabem drets i amb el pal a la cintura. Aquest dona flexibilitat i elasticitat.

Un altre exercici que va molt be és agafar amb les dues mans el pal i pujar-lo amunt i al mateix temps pujem la cama flexionada , i baixem els braços i les cames, al mateix temps es porta cap a un cantó el pal i cap a l'altre cantó el peu. Aquest exercici serveix per coordinar la ment amb el cos i a estabilitzar els moviments del cos amb la ment.

Amb una mà s'agafa el pal pel mig i se li donen voltes amb els dits (con fan les majorets). Aquest serveix per flexibiltzar i enfortir els dits.
Després es posa el pal dret al davant de manera que es pugui tocar amb el dit gros del peu i es flexiona el genoll fins a tocar el pal i l'altra cama queda rígida, quan s'ha acabat es fa el mateix amb l'altra cama.

Fins aquí els exercicis amb el pal , ara en farem uns quants una mica mes difícils, estirats a terra.
El primer, i estant asseguts a terra , es flexiona un peu endavant i enrere i després es fan rotacions cap a la dreta i cap a l'esquerra, s'agafa l'altre peu i es fa el mateix. Així es flexibilitzen i reforçen els peus.
Després , i estirats a terra es fan exercicis de bicicleta , primer endavant i després enrrere;
a continuació es posen les cames altes i sense flexionar-les es fa la tisora i finalment es flexiona una cama, s'estira, es flexiona i es baixa. Això es fa deu vegades i després es fa el mateix amb l'altre cama, i per acabar es fan exercicis de gronxador aixecant el cos i tornant enrrera. Aquests tres exercicis donaran flexibilitat a les cames i a l'esquena , enfortint-les i dexant les camas descansades.
Un cop asseguts es posa un peu a l'alçada del genoll i es presiona el genoll cap a terra i després l'altre. Aquest flexibilitza i enforteix les cames deixant circular bé la sang.
Després un cop asseguts , es porta el genoll cap a el cos, ben a prop, i si acosta el cap, a continuació es fa amb l'altre.

Un altre exercici és: estant asseguts a terra, tocar amb els colzes a terra i aquests exercicis són per flexibilitzar la part baixa de l'esquena i enfortir les lumbars.
Estant asseguts a terra s'alçen els braços i es toquen un peu i l'altre alternativament, després amb els dos braços i el cap al mig es torna a fer el mateix exercici. Ens donarà elasticitat i flexibilitat a l'esquena.

Ens tombarem boca avall posant les mans a la mida de les espatlles. Anirem endavant fins a tocar la cara a terra i tornarem enrrere, després estirarem el braç cap endavant al mateix temps que estirarem la cama contrària cap enrrere, alternativament, fins a tornar a la posisció inicial.
L'exercici ens estirarà l'esquena donant-nos també equilibri.

Per últim, posarem un genoll flexionat davant nostre i l'altre a terra. Agafarem el tormell del genoll flexionat amb les dues mans i sense moure-les, anirem endavant separant els colzes del cos i després anant enrrere, tornarem a tocar el cos amb els colzes. Acabarem amb una posició lo més còmoda possible fent uns minuts de relax.

Cap comentari:

Publica un comentari